Nya bekantskaper

Just när det började rycka rejält i trädgårdsnerven, och jag är sååå nära att övertala mig själv att ändå prova peta ner några frön, försvann den värsta abstinensen i och med starten av vårens trädgårdskurser! Att älska sitt arbete i trädgården är tillfredsställande för alla sinnen, och att få möta andra trädgårdsvänner adderar ytterligare till den upplevelsen! 
 
Eftersom jag är uppvuxen på landet har jag närheten till naturen i ryggen, och utan att överdriva (alltför mycket), tillbringade jag mera tid till att plocka blommor och käka bär , än vad jag rycker ogräs idag... När jag tänker tillbaka på den tiden och vad som betydde mest var det utan tvivel - att få ge bort blombuketter till mormor! (Alltifrån vitsippor till smörblommor till liljekonvaljer till kabbeleka...) Upplevelsen av att få dela med mig var ofta mycket större än själva blombuketten, som ibland fick plats i en äggkopp!
 
Mötet och utbytet med andra är inte heller bara oerhört stimulerande, utan jag vågar även påstå, avgörande för ens egen personliga utveckling som trädgårdsvårdare! - Så till alla Ni som inte vet vad jag pratar om - Ut och börja gräva! Och till alla Er andra - Kom ihåg att det även går att luta sig mot spaden!
 
 
                                                   Nedan några nya bekantskaper från förra året i min trädgård...