Varmaste trädgårds-höstmyset!

 
 
Med fem stora björkar på tomten är det alltid som mest stökigast i min trädgård vid den här tiden på året. Allting begravs, centimeter för centimeter av fallande björklöv och om jag ville skulle jag nog snart kunna delta i SM i curling, genom att öva med krattan i gräset i stället för sopen på isen...
 
Jag njuter av alla färgskiftningarna utomhus och drar alltid tio gånger djupare andetag om hösten (i alla fall känns det så). Vackrast är det om det blåser lite lätt och löven singlar som snöflingor från träden. De snurrar som hängade spinnsländor när de sakta faller och liksom svävar ned till marken... Som bara löv kan.
 
Jag njuter också av ångande te, mjukaste filten och jättetöntiga fluffiga sockar. Jag är varm och njuter av hösten till 100%, men jag sitter inomhus. Slö och avslappnad i min favoritfåtölj. Den prydliga trädgården utanför som jag har arbetat med under hela sommaren står i kaos. Men det gör mig ingenting. Jag har varit med förr. Både jag och björkarna.
.